YOUR HIGHNESS (2011)

Publicerat: augusti 7, 2011 i Review
Etiketter:,

DATUM: aug 7

REGI: David Gordon Green

MANUS: Danny McBride, Ben Best

SKÅDESPELARE: Danny McBrideNatalie PortmanJames Franco

SYNOPSIS: ”When Prince Fabious’s bride is kidnapped, he goes on a quest to rescue her… accompanied by his lazy useless brother Thadeous.”

FILMVALET: Jag läste om den i Empire i våras, och även om de själva i princip skojar bort vad de tycker om resultatet och erkänner gladeligen att det här är en larvig film, så är det ändå någonting jag vill se. Danny McBride både skådespelar och skriver – det räcker för mig.

OMDÖME: Silly indeed. Och inte så mycket att minnas tyvärr. Men likväl, inställningen man går in med får alltid fungera som måttstock i sådana här lägen – så den gör väl jobbet. Lite halvdant.

Visst skrattade jag gott några gånger – åt dvärgar, snopphumor, bromance och rena dumheter. Men det är det hela. Jag hade hoppats på lite mer så klart.

Det är varken McBride, Franco eller Deschanels stoltaste ögonblick i karriären – och självklart ska man väl kunna larva sig även i Hollywood. Men det är snubblande nära att det blir mer ut av ett långfinger till alla som skulle behövt (och kunnat använda) pengarna till något bättre.

BETYG: 5.5

IMDB-rating: 5.8

 

/Filmdagboken

 

Lämna en kommentar