BRÜNO (2009)

Publicerat: augusti 5, 2011 i Review
Etiketter:,

DATUM: jul 29

REGI: Larry Charles

MANUS: Sacha Baron Cohen m.fl

SKÅDESPELARE: Sacha Baron CohenGustaf HammarstenClifford Bañagale

SYNOPSIS: Flamboyant Austrian fashionista Brüno takes his show to America.”

FILMVALET: Jag misstänker ännu att mitt val av att skippa den här filmen är försvarbart, men tre oberoende påtryckningar har fått mig att ge den en chans. För det första så blev jag lite sugen när jag hörde Gustav Hammarstens Sommar-program. Det var mycket bra, dramaturgiskt roligt för att vara på P1 och lite kul med en svensk i närheten av Sacha. Efter det så påstod Marc att den var bättre än Borat (vilket jag har mycket svårt att tro) och sen har det varit en massa Baron Cohen på jobbet – det gick inte att undvika den längre.

OMDÖME: Långt sämre än Borat, och det minst geniala Baron Cohen har gjort. Det finns guldkorn i African Baby-avsnittet t.ex, eller hos spåtanten – som fick mig att gråta. Men lågpunkterna är inte lågpunkter – utan hela filmen är där nere under ytan. Nästan hela tiden.

Hade den inte gett dessa hjärtliga skratt med 30 minuters mellanrum hade den varit helt underkänd.

BETYG: 5.0

IMDB-rating: 6.0

/Filmdagboken

Kommentera

