FYRA ÅR TILL (2010)

Publicerat: februari 6, 2011 i Review
Etiketter:, , ,

DATUM: jan 21

REGISSÖR: Tova Magnusson-Norling

MANUS: Wilhelm Behrman

SKÅDESPELARE: Björn Kjellman, Eric Ericson, Tova Magnusson-Norling

SYNOPSIS: Partiledare och aspirerande, folkpartistisk, statsminister finner sig intresserad av en annan man på andra sidan blocket.”

BERÄTTELSE: Flickvännen fick biobiljetter med kort datum. Det som gick på bioschemat på deadline var….inte bra. Så hon fick ta beslutet, och jag höll med. Varför inte, Kjellman är ju kul ibland. För övrigt har jag inte sett svensk film på bio sen Hundtricket (2002)… typ. (Btw, det görs bra svensk film emellanåt: Låt Den Rätte Komma In (2008) såg jag på Blu-Ray hemma.)

OMDÖME: Typiskt svenskt. Eller åtminstone precis vad jag förväntat mig. Halvtaskig produktion, lite krystade skådespelarinsatser på bredden men ok hos huvudrollerna. Tankeväckande, nja, men inte så mycket mer. Tyvärr.

BETYG: 6.0

IMDB-Rating: 6.8


Kommentera

